Young Impact Day: zo vergroen je Nederland samen met andere jongeren

28 juni 2021

Young Impact Day: zo vergroen je Nederland samen met andere jongeren

Op 30 juni komen jongeren tijdens de Young Impact Day in actie voor het klimaat. Ook jij kunt meedoen door wat grijs is groen te maken.

De Natuur en Milieufederaties steunen deze actie. Er worden gratis plantjes uitgedeeld bij kantoren van ABN AMRO tijdens de landelijke actiedag. Ook wordt er online een evenement georganiseerd.

#Greenitup

Samen Nederland groener maken, dat is het doel van de Young Impact Day. De hele dag kun je daarom een gratis plantje scoren bij een ABN AMRO-kantoor bij je in de buurt. Die kun je vervolgens planten om je tuin, balkon of kamer groen te maken. Hier kun je zien waar je een plantje kunt halen.

Feestelijke livestream

Via de website van Young Impact kun je live meekijken met een eindshow waarbij de groene impact van jongeren wordt gevierd. Ook kun je tickets bestellen om er in Amsterdam in levende lijve bij te zijn. Er zijn 500 plekken beschikbaar. Onder andere Lucas & Steve, StukTV en rapper Sjaak treden op.

Ik wil ook meedoen

Ik wil meekijken met de livestream

Jongerenparticipatie

De Natuur en Milieufederaties vinden jongerenparticipatie erg belangrijk. Daarom steunen wij de Young Impact Day en hebben we zelf ook programma’s die op jongeren gericht zijn. Zo betrekken we jongeren bijvoorbeeld bij de energietransitie en hebben we ons project Plan Boom waarbij jongeren zich inzetten voor een groenere omgeving.