Zonnepanelencalculator 2.0 komt naar ondernemers tóe deze herfst!

23 oktober 2014

Zonnepanelencalculator 2.0 komt naar ondernemers tóe deze herfst!

zonnepanelencalculatorZonnepanelen kunnen zeer voordelig uitpakken voor ondernemers – zeker voor het MKB. Maar hoe voordelig precies? Met de Zonnepanelencalculator kunt u dat snel berekenen én meteen offertes aanvragen. De Natuur en Milieufederatie Utrecht (NMU) komt het graag laten zien bij uw ondernemingsvereniging of bedrijvenplatform!

De NMU heeft de Zonnepanelencalculator speciaal voor het MKB ontwikkeld. De calculator laat ‘kleinverbruikende’ bedrijven de mogelijkheden zien om onder aantrekkelijke voorwaarden (zoals fiscale aftrekposten) zonnepanelen aan te schaffen. Voor de volledigheid is een module voor huishoudens toegevoegd.

Zeer vaak een goed rendement

De oorspronkelijke Zonnepanelencalculator is in 2013 zo’n 1.300 keer ingevuld door ondernemers. Dit leverde 1.150 positieve resultaten op, d.w.z. adviezen met een financieel rendement van meer dan 5 procent. In totaal waren die adviezen in 2013 goed voor 27.000 zonnepanelen. De calculator is de enige in zijn soort en gooit hoge ogen bij vele partijen in de markt.

Update naar versie 2.0

Onlangs kreeg de Zonnepanelencalculator een update naar versie 2.0. Schuiteman Accountants heeft de fiscale informatie ge-update. Ook zijn de technische gegevens bijgewerkt.

Meteen offertes aanvragen

Een andere vernieuwing van de calculator is dat ondernemers bij een positief rendement direct offertes kunnen opvragen bij vier streng geselecteerde aanbieders uit de provincie Utrecht. Dus hoeven ze zelf niet meer op zoek naar aanbieders en ook niet meer opnieuw allerlei gegevens in te vullen. Eén druk op de knop is genoeg!

Zonnepanelencalculator On Tour

De NMU gaat ‘on tour’ door de provincie om de Zonnepanelencalculator en de voordelen van zonne-energie te presenteren. Hiervoor zoeken we ondernemersverenigingen of bedrijvenplatforms, maar ook ondernemers die al zonnepanelen hebben geplaatst en hun ervaringen met collega’s willen delen. Daarnaast zijn we altijd op zoek naar aanbieders van zonnepanelen die via de calculator direct offertes kunnen uitbrengen aan mogelijke klanten.

Ook weten wat zonnepanelen voor uw bedrijf kunnen betekenen? Vul dan direct uw gegevens in op de Zonnepanelencalculator!