Vier initiatieven pitchen hun businessplan tijdens de Energy Pitch Overijssel

15 oktober 2014

Vier initiatieven pitchen hun businessplan tijdens de Energy Pitch Overijssel

energy pitch overijssel

Op donderdagavond 23 oktober organiseren Natuur en Milieu Overijssel en Stimuland de derde Energy Pitch Overijssel in de statenzaal van het Provinciehuis in Zwolle. Tijdens de avond presenteren vier Overijsselse energie initiatieven hun businessplan aan een deskundige jury, mogelijke financiers en andere geïnteresseerden. Op die manier willen de initiatieven zich verder professionaliseren. U bent van harte welkom om deze Energy Pitch mee te maken en in gesprek te gaan met initiatiefnemers en juryleden. Het publiek reikt deze avond voor het eerst een publieksprijs uit.

Overijssel kent inmiddels meer dan 40 lokale duurzame energie initiatieven. De Initiatieven bestaan meestal uit vrijwilligers die met veel enthousiasme werken aan goede ideeën. “De overstap naar een meer bedrijfsmatige organisatievorm zoals een coöperatie of een BV met professioneel personeel blijkt in de praktijk een lastige. Veel initiatieven stranden dan”, aldus Dorine Putman, voorzitter van de jury. “De Energy Pitch Overijssel biedt initiatiefnemers ideeën voor innovatieve financierings­constructies en geeft de mogelijkheid om contacten te leggen om inzichten te delen.” Dit jaar organiseren Natuur en Milieu Overijssel en Stimuland de succesvolle Energy Pitch Overijssel alweer voor de derde keer.

Deelnemers
Vier inwonersinitiatieven betreden deze avond het podium. Lokaal Warmtenet Markelo, Stichting BewonersBedrijf Berflo Es, Duurzaam Lemelerveld en De Groene Musketiers krijgen de gelegenheid hun businessplannen te pitchen. Bij het opstellen van de businessplannen en het formuleren van hun vraag aan de jury, krijgen de initiatieven begeleiding van Natuur en Milieu Overijssel en Stimuland. De Energy Pitch Overijssel is niet alleen interessant voor deze vier ondernemers, maar voor iedereen die bezig is met lokale energie en/of glasvezel. Geïnteresseerden zijn van harte welkom de avond bij te wonen.

Jury
De jury is samengesteld uit deskundigen op het gebied van bankfinanciering, crowdfunding, ondernemen, energie en marketing. De jury bestaat uit:

• Dorine Putman – ambassadeur van Energiefonds Overijssel
  • Gerrit Huijgen – manager Agrarisch Rabobank Salland
  • Henk de Beijer – ondernemer en private investeerder in duurzame energie
  • Jan Willem Zwang – initiatiefnemer Greencrowd, crowdfunding voor groene projecten
  • Arnout Potze – programmaleider Nieuwe Energie, provincie Overijssel

Praktische gegevens
De Energypitch Overijssel vindt van 19.00 tot 21.30 uur plaats in het Provinciehuis in Zwolle. Aanwezigen kunnen om 18.00 uur een warm en koud buffet nuttigen.  De toegang is gratis!

Aanmelden nog mogelijk
Ben u geïnteresseerd en wilt u graag de avond bijwonen?  Dan kunt u zich aanmelden bij Marlous Goeman: goeman@natuurenmilieuoverijssel.nl, 038-4250960