Uitnodiging Natuursymposium Natuurlijk Kapitaal

30 september 2015

Uitnodiging Natuursymposium Natuurlijk Kapitaal

Betekenis geven aan natuur en landschap

iphone 2013-2014 880

Op 9 oktober organiseert Natuur en Milieu Overijssel haar jaarlijkse Natuursymposium. Dit jaar staat het thema Natuurlijk Kapitaal centraal. Welke betekenis geeft u aan natuur en landschap? Herkent u de waarde? En hoe benut en verzilvert u deze waarde op een effectieve en duurzame manier in praktijk? Deze bijeenkomst is voor gemeenten, ondernemers, waterschappen, terreinbeherende organisaties, agrariërs en groene vrijwilligers. Er zijn nog een paar plekken vrij voor het Natuursymposium. U bent van harte uitgenodigd deel te nemen aan dit natuursymposium op het prachtige Landgoed Schuilenburg in Hellendoorn.

Matthijs Nijboer, de directeur van Natuur en Milieu Overijssel heet u welkom op Landgoed Schuilenburg in Hellendoorn.

Keynote speaker Petra van Egmond, programmaleider Natuur Kapitaal bij het Planbureau voor de leefomgeving, gaat met u in gesprek over de ‘waarde’ van natuur.

Evert Dijk is terreinbeheerder bij Landschap Overijssel. Hij vertelt u over de natuur in en rondom Landgoed Schuilenburg en de andere natuurgebieden bij de Regge.

Praktijkvoorbeelden en tips krijgt u tijdens de lezingen in het veld door:

• Saskia van den Muijsenberg van Biomimicry NL laat u zien hoe complexe vraagstukken vanuit de biomimicry bekeken kunnen worden. Welke innovatie brengt de natuur ons?
  • Hans Pohlman van Arcadis geeft diverse voorbeelden uit Overijssel waarin ondernemen met natuur succesvol is. Kent u het No Net Loss Protocol?
  • Jeroom Remmers van De Groene Zaak vertelt over de Green Deal Biologische landbouw. Wat kan dit voor u en voor de natuur betekenen?
  • Klaas-Jan van Calker van Sustainability 4U zou willen dat boeren echte ‘natuurinclusieve’ bedrijfssystemen invoeren. Denkt u met hem mee?

Deze bijeenkomst is voor gemeenten, ondernemers, waterschappen, terreinbeherende organisaties, agrariërs en groene vrijwilligers. Er is plek voor maximaal 70 personen en er zijn nog een paar plekken vrij. Wees er snel bij!

Praktische gegevens:
Tijd: 11:45 – 16:30 uur (incl. lunch en netwerkborrel)
Locatie: Landgoed Schuilenburg, Schuilenburgerweg 45, 7447 RP, Hellendoorn
Kosten: 35 euro (aangesloten vrijwilligers betalen 15 euro)
Aanmelden: voor 6 oktober via het aanmeldformulier