Uitnodiging Kennisbijeenkomst ‘’Ondernemen met nieuwe eiwitten’’

30 november 2015

Uitnodiging Kennisbijeenkomst ‘’Ondernemen met nieuwe eiwitten’’

geroosterde_insecten1

Aquatische eiwitten, peulvruchten en insecten, wat kan dat voor uw bedrijf betekenen?

Er is een toenemende aandacht voor ‘nieuwe’ eiwitbronnen. Drijfveer is het duurzamer maken van de agro&food sector. Eiwitrijke levensmiddelen op basis van plantaardige eiwitten of insecten, ter (gedeeltelijke) vervanging van dierlijke, helpen hierbij. Welke commerciële kansen liggen er voor Overijsselse ondernemers om ‘nieuwe’ eiwitten te produceren, verwerken en vermarkten? Deze vraag staat op dinsdag 8 december centraal tijdens de Kennisbijeenkomst ‘’Ondernemen met nieuwe eiwitten’’ in het provinciehuis in Zwolle. De bijeenkomst geeft u een uitgebreid overzicht van trends en bedrijven op gebied van aquatische eiwitten, peulvruchten en insecten. Een must voor ondernemers die geïnteresseerd zijn in commerciële vernieuwingen in de agro&food sector.

Programma
Keynote spreker is Jeroen Willemsen, Innovatiemanager & Adviseur bij Food for Impact. Jeroen is dé spin in het web van de Nederlandse eiwittransitie. De vraag die Jeroen beantwoordt is: hoe kunnen we commerciële kansen verzilveren?

Ook kunt  deelnemen aan twee workshops:

Ronde 1
1. Commerciële kansen voor algen teelt
2. Productie en afzetmogelijkheden van Nederlandse soja als veevoer
3. Huidige en nieuwe eiwitten in diervoeding met speciale aandacht voor insecten

Ronde 2
4. Productie en gebruiksmogelijkheden van algen en kroos in de veehouderij
5. Productie en toepassing van soja en lupine in levensmiddelen
6. Kweken en verwerken van insecten voor menselijke consumptie

Praktische gegevens
Datum: 8 december 2015
Tijd: 15.30 – 20.00 uur
Locatie: Provinciehuis, Luttenbergstraat 2, Zwolle

Belangstelling? Meld u aan via deze link en geef aan naar welke workshops u graag wilt.
Meer informatie? Via deze link vindt u een uitgebreidere beschrijving van het programma.