Twee vacatures: projectleider Ruimte & Natuur en projectleider Circulaire Economie

12 juni 2016

NMFF Logo
Wil je bijdragen aan een duurzaam Overijssel?

Natuur en Milieu Overijssel zoekt een:

Projectleider Ruimte en Natuur

en een

Projectleider Circulaire Economie

Natuur en Milieu Overijssel werkt aan een mooi en duurzaam Overijssel. Een provincie waar we duurzaam wonen en werken, zodat inwoners van Overijssel nu en later kunnen genieten van een gezonde en groene leefomgeving. We doen dit in nauwe samenwerking met inwoners, lokale organisaties, bedrijven en overheden. Natuur en Milieu Overijssel ontwikkelt zich tot een kans gedreven maatschappelijke onderneming. Dat vraagt om vernieuwing en daadkracht.

Functieomschrijving
Als medewerker van Natuur en Milieu Overijssel werk je met 15 collega’s en andere organisaties samen aan projecten die bijdragen aan een duurzaam Overijssel. Werken bij Natuur en Milieu Overijssel vraagt meer dan alleen het uitvoeren van projecten. Je signaleert kansen en weet deze te ontwikkelen tot nieuwe projecten. Je herkent je in het profiel van Natuur en Milieu Overijssel en draagt dit actief uit in netwerken.

Projectleider Ruimte en Natuur: Als projectleider Ruimte en Natuur werk je aan projecten en adviezen die bijdragen aan de ruimtelijke inpassing en natuurbescherming. Denk hierbij aan windmolens, bedrijventerreinen, natuurcompensatie en soortenbescherming. Draagvlak en participatie zijn leidend bij deze projecten.

Projectleider Circulaire Economie: Als projectleider Circulaire Economie werk je aan projecten en adviezen gericht op innovatie bij bedrijven in de transitie naar een duurzaam gebruik van grondstoffen en energie door nieuwe verbindingen te leggen. Dit kan bijvoorbeeld door de introductie van groene consumentpanels bij innovatieprocessen.

De medewerker die wij zoeken:
– heeft een relevante HBO- of academische opleiding;
– heeft aantoonbare vaardigheid in acquisitie, projectontwikkeling en projectmanagement;
– heeft affiniteit met onze doelstelling en ons werkterrein;
– is maatschappelijk ondernemend en samenwerkingsgericht;
– is initiatiefrijk en daadkrachtig;
– beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht in woord en geschrift voor zowel professionals als vrijwilligers.

Projectleider Ruimte en Natuur:
– heeft gedegen kennis van actuele wetgeving op het gebied van natuur en ruimtelijke ordening;
– heeft affiniteit met en kennis van natuur en landschap;
– heeft relevante werkervaring op dit terrein.

Projectleider Circulaire Economie:
– heeft ervaring met de transitie naar een circulaire economie;
– heeft affiniteit met bedrijven en ondernemers;
– heeft ervaring met projectverwerving bij bedrijven;
– heeft bij voorkeur technische kennis van grondstoffen en energie.

Wij bieden:
– een uitdagende baan in een enthousiast team van 15 collega’s, die met grote inzet werken aan duurzaamheid in de provincie;
– salaris is afhankelijk van ervaring en kennis en conform de CAO-Welzijn en Zorg.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Matthijs Nijboer (directeur). Hij is bereikbaar op telefoonnummer: 06 – 27870165 of via: nijboer@natuurenmilieuoverijssel.nl.

Je sollicitatiebrief, inclusief CV, kun je voor 26 juni 2016 sturen naar:  Natuur en Milieu Overijssel, t.a.v. mevr. D. Kisjes, Assendorperdijk 3, 8012 EG ZWOLLE of kisjes@natuurenmilieuoverijssel.nl.

De eerste gesprekken vinden plaats op 5 en 7 juli.

Downloads:
Vacature projectleider Ruimte en Natuur