Symposium Buiten Sporten, Natuurlijk!

11 mei 2016

Symposium Buiten Sporten, Natuurlijk!

Op donderdag 19 mei organiseren de Natuur en Milieufederaties, de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en NOC*NSF het symposium Buiten Sporten, Natuurlijk! over de wisselwerking tussen natuurbeleving en sportbeleving en de bijdrage hiervan op onze welzijn. U bent om 12.00 van harte welkom op sportcentrum Papendal in Arnhem. Dagvoorzitter is bekende wetenschapsjournalist Mark Mieras.

Het symposium Buiten Sporten, Natuurlijk! is gericht op het verder uitdiepen van de relatie tussen sport en natuurbeleving. De volgende vragen zullen centraal staan:
• Wat is de gezondheidswaarde van sporten in de natuur?
• Waar en hoe worden sport en natuurbeleving nu reeds succesvol gecombineerd en hoe kan het unieke karakter van buitensporten (nog) beter worden gecommuniceerd?
• Hoe kan samenwerking tussen de sportsector en de natuursector worden gestimuleerd? Welke organisaties staan open voor nieuwe samenwerkingen?

Programma:
• 12.00 uur: inloop met lunch
•  13.00 uur: opening door dagvoorzitter en bekende wetenschapsjournalist Mark Mieras
• 13.15 uur: keynote speaker Agnes van den Berg, hoogleraar natuurbeleving (Rijksuniversiteit Groningen)
• 13.45 uur: Hans Rutten (Ministerie van Economische Zaken): ‘Natuurlijk verder’ en Albert Vliegenthart (Vlinderstichting): ‘Groene tafel Natuur en sport’
• 14.00 uur: Richard Kaper (NOC*NSF Sportparticipatie): ‘Nieuwe partners; nieuwe kansen’
• 14:15 uur: Tjisse Brookman (De Friesland Zorgverzekeraar)
• 14.30 uur: pauze
•  15.00 uur: Interactief plenair gedeelte o.l.v. Mark Mieras, met bijdragen van: Ronald Buiting samen met NGF en Vogelbescherming; Inga Wolframm (Hippische sport); Roeland Geertzen (Watersportverbond); Augie Vissers (Beter in het Groen); Dennis Weijers (Atletiekunie); Daphne Meuwese (Groen Beter Best) en Jonge Honden ‘Groene zorgverzekering’
Discussie o.l.v. Mark Mieras

Praktische zaken
Datum: donderdagmiddag 19 mei
Tijd: 13.00 – 16.30 uur (inloop met lunch vanaf 12.00 uur)
Locatie: Congrescentrum Papendal, Papendallaan 60, 6816 VD Arnhem
Informatie en registratie: Max Zevenbergen – m.zevenbergen@nmu.nl – 030-2567350 of Monique Madsen – monique.madsen@ngf.nl – 030-2426370

Organisatie: De Natuur en Milieufederaties, de Koninklijke Nederlandse Golf Federatie en NOC*NSF

Bekijk hier de uitnodiging met een uitgebreid programma en achtergrondinformatie over het thema en de sprekers.