Servicepunt Circulair in nieuw jasje

24 juni 2019

Nieuwe website Servicepunt Circulair gelanceerd

Al vier jaar ondersteunen de Natuur en Milieufederaties lokale initiatieven op het gebied van Circulaire Economie. Dat doen we vanuit het Servicepunt Circulair. Dit jaar luiden we het jubileum van het servicepunt in met de lancering van een nieuwe website: servicepunt-circulair.nl

Circulaire etalage

Het Servicepunt Circulair is een platform voor inwoners en ondernemers die aan de slag willen met het thema ‘circulair’. Op de nieuwe site is informatie en inspiratie nog makkelijker te vinden. Ook kun je er een kijkje nemen in de circulaire etalage: een mooie verzameling circulaire producten en diensten die nu al beschikbaar zijn. De etalage groeit gestaag en dat is goed! Het wordt namelijk steeds belangrijker dat we grondstoffen opnieuw gebruiken.

Toekomst zonder afval

In een circulaire economie bestaat geen afval. Restproducten zijn de grondstoffen voor nieuwe producten, of worden opgenomen door de natuur. En dat is waar we uiteindelijk naartoe zouden moeten. De 12 Natuur- en Milieufederaties werken samen in een expertteam Circulaire Economie waarin we kennis met elkaar delen en ons netwerk vergroten. Zo bouwen we aan een toekomst zonder afval.

Wij helpen je verder

Heb je na je bezoek aan de site een idee gekregen voor een eigen initiatief, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of heb je nog andere specifieke vragen over Circulaire Economie? Neem dan contact met ons op. Het Servicepunt Circulair helpt je kosteloos verder!

Ga naar de website Servicepunt Circulair