OOST NL Circulair; doe mee aan de regiotours op vrijdag 19 mei

21 april 2017

OOST NL Circulair; doe mee aan de regiotours op vrijdag 19 mei

Op 19 mei nodigen CIRCLES en Stichting OCF je uit voor een van de tien regiotours die worden georganiseerd als onderdeel van de Circulaire Economie 2-daagse. CIRCLES heeft als doel om ondernemers in Oost Nederland circulair te laten ondernemen en is de ontmoetingsplek voor iedereen die in Oost Nederland bij wil dragen aan een circulaire economie. Op 19 mei kun je met eigen ogen zien hoe collega ondernemers al bezig zijn met deze transitie in hun eigen bedrijf.

Zo laat Auping je zien hoe in 2020 alle bedrijfsprocessen, producten en diensten duurzaam en volgens de cradle-to-cradle filosofie zijn ingericht. Vertellen we over aanbesteden met het touwtje uit de brievenbus. In Twente valt te zien hoe de textielindustrie weer in nieuwe vorm herleeft: textiel 2.0. In de Achterhoek kun je een kijkje nemen in de wereld van de circulaire melkveehouderij bij melkveeproefbedrijf De Marke. Of ga mee naar Interface en breng daarna zelf de circulaire economie in praktijk.

10 regiotours in Overijssel en Gelderland
Hieronder zie je een overzicht van de tien regiotours die we organiseren. Klik op onderstaande links voor meer informatie over de betreffende regiotour. Alle regiotours starten vanaf 9.30 uur of om 14.00 uur. LET OP bij sommige regiotours vertrekken we direct op locatie en kun je je eerder aanmelden. Je kunt maximaal 2 regiotours per dag volgen: één ochtend en/of één middag regiotour. Houd ook rekening met de afstand tussen beide locaties en zorg tussen de regiotours voor eigen transport. Aanmelden gaat via de website van CIRCLES.

1. Circulair organiseren bij Auping in Deventer
  2. De circulaire economie in de praktijk @Interface
  3. De groene delta van Nijmegen – bedrijfsbezoek ARN
  4. Plastics go circular – Polymer Science Park
  5. Circulariteit in de openbare ruimte – bedrijfsbezoek IJslander
  6. Plastic Afvalvrije Regio-tour – bezoek aan GISPEN
  7. Textiel 2.0 – Unipro
  8. De circulaire melkveehouderij: ’Waarde creëren met reststromen’
  9. Circulair inkopen: aanbesteden met het touwtje uit de brievenbus
  10. De groene delta van Nijmegen – bedrijfsbezoek DAR

CIRCLES is de digitale en fysieke ontmoetingsplek voor iedereen die in Oost Nederland bij wil dragen aan de transitie naar een circulaire economie. 12 partners in CIRCLES hebben op initiatief van kiEMT en VNO-NCW Midden een brede aanpak ontwikkeld die (mkb-) bedrijven en maatschappelijke organisaties bewust maakt van de noodzaak en voordelen tot transformeren en hen bij de transformatie ondersteunt. Natuur en Milieu Overijssel is een van de partners. Zie ook de website van CIRCLES.