Nieuwe directeur Gelderse Natuur en Milieufederatie

8 maart 2018

Nieuwe directeur Gelderse Natuur en Milieufederatie

Petra Souwerbren treedt aan als directeur van de Gelderse Natuur en Milieufederatie (GNMF). Souwerbren neemt het stokje over van Volkert Vintges, die na een directeurschap van 18 jaar eind juni met pensioen gaat. Het bestuur van de GNMF is zeer content met de aanstelling. “Met Souwerbren aan het roer, is de GNMF zowel strategisch als inhoudelijk een nog sterkere partner om van Gelderland een mooie en duurzame provincie te maken”, aldus voorzitter Dirk van Uitert.

Veranderende wereld
Souwerbren rolde uit de bus na een procedure waarin diverse kandidaten zich hadden gemeld voor de functie. Het bestuur is enthousiast. Dirk van Uitert: “Er liggen belangrijke vraagstukken waar we aan moeten werken. Denk maar aan het verduurzamen van de landbouw, de energietransitie met zijn landschappelijke impact en het behoud van onze mooie natuur. Bovendien verandert de wereld om ons heen snel. Dit vraagt om nieuwe samenwerkingen en frisse ideeën. Met Souwerbren in huis, verwachten we de komende jaren goede stappen te kunnen zetten voor een mooi en duurzaam Gelderland.”

Ruim 25 jaar betrokken
Souwerbren was voorheen onder meer directeur bij ARK Natuurontwikkeling en bij De Kleine Aarde, programmamanager bij Staatsbosbeheer en MT-lid bij de Brabantse Natuur en Milieufederatie. Souwerbren: “Ik kijk ernaar uit om met het team, de vereniging van de GNMF en de diverse stakeholders in Gelderland samen te werken aan een duurzame landbouw, goed voedsel, natuur, klimaat en een gezonde leefomgeving. Onderwerpen die mij na aan het hart liggen en waar ik inmiddels ruim 25 jaar bij betrokken ben.”