Nieuw: opleiding tot docent ecologisch moestuinieren

1 oktober 2015

Nieuw: opleiding tot docent ecologisch moestuinieren

Ben jij geboeid door ecologisch moestuinieren en heb je al enige ervaring?
Wil je graag je kennis en ervaring doorgeven aan kleine of grote groepen beginnende tuiniers? Dan ben jij degene die wij zoeken!

organisatorenVelt, de Vereniging voor Ecologisch Leven en Tuinieren, organiseert samen met Natuur en Milieu Overijssel en de Milieufederaties van Noord-Brabant en Noord-Holland de opleiding ‘Ecologisch moestuinieren met oog en hart voor de natuur’.

Dankzij onze opleiding word je zélf docent en praktijkbegeleider ecologische moestuinieren. Je breidt, aan de handt van theorie en praktijk lessen, je eigen kennis uit en leert hoe je deze kennis overbrengt aan een groep. Daarnaast krijg je inzicht in groepsdynamische processen en leer je basistechnieken met betrekking tot het spreken en demonstreren voor groepen.

Jou opleiden doen we echter niet zomaar… We hebben plannen met jou!

We rekenen er op dat we na de opleiding een beroep op jou kunnen doen voor het begeleiden van vormingsactiviteiten rond de ecologische moestuin in jouw eigen provincie. Uiteraard tegen een vergoeding, een mooie kans dus om dankzij jou passie ook nog wat bij te verdienen.

Deelname aan de opleiding kost € 500,-. Hiervoor krijg je verspreid over 8 zaterdagen in de periode november 2015 –april 2016 theorie en praktijk lessen en het ‘Handboek Ecologisch Tuinieren’ van Velt. Dit zijn de handvaten om van jou een uitstekende docent te maken. De cursuslocatie is in het midden van het land.

Deelnemen?

Kom jij uit Noord-Brabant, Noord-Holland of Overijssel en heb je interesse in deze opleiding? Lees de uitgebreide informatie, inclusief planning, vak inhoud en vergoedings regelingen door op www.velt.be/cursusnl

Wil je deelnemen? Vul dan de vragenlijst in en stuur hem voor 26 oktober naar Velt vzw, Uitbreidingstraat 392c, 2600 Berchem tav Lies Rottiers (lies@velt.be) om je kandidaat te stellen.

Voor meer info, of info op papier kun je contact opnemen met Lies Rottiers (lies@velt.be),  Velt vzw, Uitbreidingstraat 392c, 2600 Berchem.

Contact bij Milieufederatie Noord-Holland: e.krommendijk@mnh.nl

Financieel-mogelijk-gemaakt-door

Financieel mogelijk gemaakt door: