Natuur en Milieufederatie zoekt Drentse Pluk van de Petteflet

25 januari 2015

Natuur en Milieufederatie zoekt Drentse Pluk van de Petteflet

In februari organiseert de Natuur en Milieufederatie Pluk viert feest met copyrightDrenthe de Drentse voorronde van de Pluk van de Petteflet Natuur en Milieuprijs. Iedereen die zich inspant voor behoud of verbetering van natuur en milieu kan meedoen, maar initiatieven moeten natuurlijk wel passen bij de acties van Pluk van de Petteflet zelf: slim van opzet, creatief, effectief en eenvoudig uit te voeren.

De Drentse winnaar wordt voorgedragen voor de landelijke Pluk van de Petteflet Natuur en Milieuprijs, die De Natuur en Milieufederaties organiseren met Vroege Vogels. Daarnaast ontvangt de  Drentse Pluk een cheque t.w.v. € 500,=, te besteden aan zijn of haar initiatief. Begin maart zal bekend worden gemaakt welk initiatief hiervoor in aanmerking komt.

Wie kan meedoen?
Iedereen die een project uitvoert waar natuur en/of milieu in Drenthe beter van worden, komt in aanmerking. De prijs wordt uitgereikt aan individuen. Personen die vanuit een groep opereren, dienen iemand aan te wijzen die namens de groep naar buiten treedt.

Aanmelden tot 15 februari
Tot 15 februari kunnen kandidaten zich aanmelden (of worden aangemeld) bij de Natuur en Milieufederatie Drenthe. Kijk hier voor de aanmeldprocedure en de voorwaarden.

Educatief klimaatbos Hoogeveen
In 2013 won de Stichting Millenniumgemeente Hoogeveen de Drentse voorronde van de Plukprijs met het plan voor de aanleg van een educatief klimaatbos ten noorden van Hoogeveen. Bovendien behoorden ze tot de drie genomineerden voor de landelijke prijs.