MKB: bereken je voordeel met de zonnepanelencalculator

11 januari 2016

MKB: bereken je voordeel met de zonnepanelencalculator

logo zonnepanelencalculator

Zonnepanelen kunnen zeer voordelig uitpakken voor ondernemers – zeker voor het MKB. Om snel te kunnen berekenen wat zonnepanelen kosten én opleveren, kunnen ondernemers voor hun specifieke situatie gebruik maken van zonnepanelencalculator.nl. Vervolgens kunnen ze via deze website direct offertes aanvragen bij drie betrouwbare en streng geselecteerde aanbieders. De zonnepanelencalculator is ontwikkeld door de Natuur en Milieufederaties en is vanaf 2016 ook beschikbaar voor ondernemers uit Overijssel.

Met zonnepanelen kunnen ondernemers eigen groene energie opwekken en zo besparen op de energierekening. Met behulp van zonnepanelencalculator.nl krijgen zij op basis van een aantal vragen een kostenoverzicht, de terugverdientijd en de interne rentabiliteit op basis van hun specifieke locatie en situatie. In veel gevallen kunnen ondernemers tot maar liefst 20% per jaar besparen. Voor de volledigheid is ook een module voor huishoudens toegevoegd.

Fiscale aftrekposten
MKB’ers hebben doorgaans een kleinverbruikersaansluiting en kunnen de zonnestroom tegen een (redelijk) aantrekkelijke prijs terugleveren aan het elektriciteitsnet. Investeren in zonnepanelen is gunstig omdat MKB’ers de kosten via de energieinvesteringsaftrek (EIA) en kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) kunnen aftrekken van de belasting. De zonnepanelencalculator brengt deze fiscale aftrekposten helder in beeld.

Geselecteerde aanbieders
Bij een positief rendement kunnen ondernemers direct via de website offertes aanvragen bij streng geselecteerde aanbieders uit Overijssel. Deze aanbieders hebben het Zonnekeur of SEI erkenning zonnestroom of zijn aantoonbaar bezig met het halen daarvan.

De zonnepanelencaluclator is ontwikkeld door de landelijke Natuur en Milieu Federaties. Vanaf 2016 is hij ook in Overijssel beschikbaar. Natuur en Milieu Overijssel gaat de komende tijd de zonnepanelencalculator onder de aandacht brengen bij Overijsselse ondernemers. Hiermee wil Natuur en Milieu Overijssel laten zien hoeveel geld ondernemers kunnen besparen en hoopt zij dat meer ondernemers hun eigen groene energie gaan opwekken.

Ook weten wat zonnepanelen voor uw bedrijf kunnen betekenen? Vul dan direct uw gegevens in op www.zonnepanelencalculator.nl!