Inspiratie over duurzaam ondernemen op Dag van de Duurzaamheid

23 maart 2016

Inspiratie over duurzaam ondernemen op Dag van de Duurzaamheid

20151009-_DSC0001

Op vrijdag 9 oktober 2015 -Dag van de Duurzaamheid- organiseerden Natuur en Milieu Overijssel (NMO), St. Duurzaam Ondernemend Regio Zwolle (DORZ) en Rabobank IJsseldelta een bijeenkomst over duurzaam ondernemen: “Klaar voor de Toekomst?! De trend naar duurzaamheid, feit of mythe?” Dit initiatief werd mede mogelijk gemaakt door bijdragen van Provincie Overijssel, Gemeente Zwolle, Gemeente Zwartewaterland en de Gemeente Raalte.

Inspiratie
De initiatiefnemers geloven in de kracht van samenwerken. Zeker op het gebied van duurzaamheid. Tijdens de bijeenkomst in hogeschool Windesheim zijn ruim 70 ondernemers in regio Zwolle geïnspireerd over (het geheim van) duurzaam ondernemen. Zodat ze weten waar ze staan in hun duurzame ontwikkeling en welke stappen ze nog kunnen nemen om hun bedrijf duurzamer te maken. Inhoudelijke workshops zijn verzorgd door de Rabobank, Unica Installatietechniek en Unipro.

MVO Award 2015 regio Zwolle
Zes kandidaten mochten pitchen voor de Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) Award 2015 regio Zwolle. In een drie minuten durende pitch probeerden de zes kandidaten de jury van hun MVO kwaliteiten te overtuigen. Bekijk via de onderstaande hyperlinks de videoregistratie van de pitches:

Juryvoorzitter Filip van As maakte aan het eind van de bijeenkomst de bedrijven bekend die doorgaan voor de laatste ronde in deze verkiezing: BMA Ergonomics b.v., Van Werven infra & recycling, Zalsman B.V. De winnaar van de MVO Award 2015 regio Zwolle wordt in januari bekend gemaakt op de nieuwjaarsbijeenkomst van VNO NCW.