Has Bakker kandidaat-gedeputeerde provincie Utrecht

6 juli 2023

Has Bakker kandidaat-gedeputeerde provincie Utrecht

Bestuursadviseur Has Bakker gaat na vier jaar de Natuur en Milieufederaties verlaten. Gisteren werd bekend dat de D66 Statenfractie hem voordraagt als kandidaat-gedeputeerde van provincie Utrecht.

Has Bakker begon in september 2019 als programmaleider voor de Participatiecoalitie, gericht op de Regionale Energiestrategieën en aardgasvrije wijken. Sinds maart 2021 werkte hij als bestuursadviseur, waarbij hij zich bezig hield met strategie, financiën, interne samenwerking, public affairs, NMF academy en het impactmanagement.

“Werken voor de Natuur en Milieufederaties vond ik een groot voorrecht. Ik heb me dagelijks bezig gehouden met de belangrijkste thema’s van onze tijd, zoals het klimaat en de natuur. De samenwerking en uitwisseling met zoveel gepassioneerde collega’s in het land is uniek. Ook heb ik ervan genoten en veel geleerd om samen met andere organisaties van de Groene11 op te trekken in de public affairs.”

Aan de slag voor Utrecht

GroenLinks, VVD, D66, CDA en PvdA hebben de onderhandelingen over een coalitieakkoord voor de Provincie Utrecht afgerond en presenteerden afgelopen woensdag het akkoord ‘Aan de slag voor Utrecht’. Has Bakker is de beoogde gedeputeerde voor de onderwerpen Klimaat & circulaire samenleving, Water & bodem, Financiën, Organisatie en Participatie.