Ga je mee het wad op tijdens Dag en de Nacht van het Wad?

11 juni 2021

Ga je mee het wad op tijdens Dag en de Nacht van het Wad?

Hoera! In het weekend van 26 juni en 27 juni staan we stil bij de twaalfde verjaardag van de UNESCO Werelderfgoed-status van de Waddenzee. Dat vieren we met de Dag en Nacht van het Wad.

De Dag en Nacht van het Wad wordt georganiseerd door de Natuur en Milieufederaties van Groningen, Friesland en Noord-Holland, de Rijksuniversiteit Groningen en Visit Wadden.

De activiteiten

Tijdens de Dag en Nacht van het Wad staan we samen stil bij hoe bijzonder het waddengebied is. We brengen de kwetsbaarheid onder de aandacht en laten je kennismaken met de Waddenzee. Naast het stilstaan bij de kwetsbaarheid, gaan we vooral heel veel doen en zien.

Tijdens de Dag van het Wad hebben we een aantal mooie fiets- en autoroutes uitgezet. Ook kun je via voorproefjes op bestaande activiteiten kennismaken met de Waddenzee. Ervaar hoe het is om met je voeten in het slik te staan tijdens het wadlopen, proef de smaak van de Wadden of bezoek bijvoorbeeld een (eiland)museum.

Visit Wadden nodigt ondernemers in het waddengebied uit om tijdens deze dag een voorproefje van hun bestaande activiteit aan te bieden. Alle activiteiten en informatie om je in te schrijven als bezoeker of ondernemer vind je hier.

Nacht van het Wad

De Dag van het Wad gaat ’s avonds over in de Nacht van het Wad. In de nacht vragen de Natuur en Milieufederaties van Friesland, Groningen en Noord-Holland en de Rijksuniversiteit Groningen specifieke aandacht voor duisternis in het Waddengebied. Tijdens Nacht van het Wad worden allerlei nachtelijke activiteiten georganiseerd. Denk bijvoorbeeld aan nachtwandelingen en waddenexcursies, diners bij kaarslicht, nachtmuziek, lezingen en workshops.

Ga je mee op ontdekkingstocht van het wad?

Ik ga mee!