Duurzaamste sportvereniging van Drenthe gezocht

30 januari 2018

Duurzaamste sportvereniging van Drenthe gezocht

De Natuur en Milieufederatie Drenthe zoekt samen met het Drents Energieloket en SportDrenthe naar de duurzaamste sportvereniging van provincie Drenthe. Tijdens het Sportgala Drenthe op 12 maart a.s. wordt de winnaar bekend gemaakt. Binnen het project Drenthe Sport Duurzaam zijn het afgelopen jaar ruim 50 verenigingen ondersteund bij het verduurzamen van hun vereniging. Ook andere verenigingen die actief bezig zijn geweest met verduurzaming maken kans op de prijs.

Drenthe Sport Duurzaam

Verenigingen die aan de slag willen met het verduurzamen van hun sportaccommodatie worden in het project Drenthe Sport Duurzaam ondersteund. Naast een gratis energiescan wordt er advies gegeven en meegedacht in het schrijven van een plan van aanpak en het aanvragen van offertes, subsidies en de financiering. Voorwaarde voor deelname aan het project is dat het gaat om een buitensport zoals tennis, voetbal, hockey etc. De vereniging moet de accommodatie in eigen beheer en/of exploitatie hebben. Het project is een samenwerkingsverband van het Drents Energieloket, SportDrenthe en de Natuur en Milieufederatie Drenthe.

Succesvol voorbeeld

Een Drentse voetbalvereniging die succesvol de verduurzaming heeft aangepakt, is Achilles 1894. Bekijk hieronder welke tips zij hebben voor sportverenigingen die aan de slag willen met duurzaamheid.

Meer weten?

Meer weten over het project of wilt u uw sportvereniging aanmelden: kijk dan op de website van de Natuur en Milieufederatie Drenthe.