De Groene visionairs van 2017 zijn bekend!

24 januari 2017

De Groene visionairs van 2017 zijn bekend!

Beleidsmakers en praktische doeners zijn belangrijk om van Overijssel een mooie en duurzame provincie te maken. Maar veel prachtige natuur-, milieu- of duurzaamheidsprojecten komen voort uit een droom of visioen. Natuur en Milieu Overijssel is daarom een aantal weken geleden op zoek gegaan naar dromers en visionairs.

We ontvingen een tiental mooie dromen, waarvan er twee in de prijzen gevallen zijn. De winnaars zijn: zijn Willem Heijdeman met het ‘Ondernemersbos’ en Hillie Waning Vos met haar ‘Jongeren in het Groen’. Zij ontvangen elk een geldprijs van €250, een grafisch beeld van het visioen en de passende ondersteuning.

Ondernemersbos
Willem Heijdemam is 31 jaar, woonachtig in Zwolle en zzp’er. RAW MOTION heet zijn onderneming. Als zzp’er kan hij weinig doen om CO2 neutraal te ondernemen. Hij zou graag met andere zelfstandigen de handen ineen willen slaan door een bos aan te planten dat hun CO2 uitstoot compenseert. Bijvoorbeeld door voor iedere klus die hij krijgt een boom te planten in het ondernemersbos.

Jongeren in het Groen
Hillie Waning Vos is al 40 jaar vrijwilligster in het welzijnswerk, op scholen, bij verenigingen en natuurorganisaties. De in Slagharen woonachtige Hillie heeft in die tijd veel samengewerkt met jongeren. Het is haar droom om samen met jongeren groene hangplekken te creëren in de wijk, het park of in de natuur, zodat jongeren elkaar kunnen ontmoeten. De hangplekken moeten opgaan in de natuur, zodat mensen en planten en dieren er iets aan hebben.

Bekijk hier het item op RTV Oost over de twee winnaars