Campagne Zon zoekt Drent (m/v) gestart

20 februari 2014

Campagne Zon zoekt Drent (m/v) gestart

De Natuur en Milieufederatie Drenthe gaat samen met de provincie en gemeenten voor meer megawatt zonne-energieopwekking in Drenthe. Hiervoor organiseren wij een zonnetour door Drenthe. Aanleiding  zijn de mogelijkheden van de aangeschafte zonnekaart en een nieuwe lening voor zonne-energie, de zonnelening. De eerste bijeenkomst vindt plaats op 4 maart in De Tamboer te Hoogeveen.

Tijdens de avond worden  de  zonnekaart van Hoogeveen en de zonnelening, een nieuwe lening van de provincie voor zonne-energie, geïntroduceerd. Daarnaast kunnen geïnteresseerden rechtstreeks vragen voorleggen aan ervaringsdeskundigen, zonnecoaches en leveranciers.

Er zijn veel mensen met interesse in zonnepanelen. Ook zijn er middelen, regelingen en mogelijkheden om de aanschaf van zonnepanelen te vergemakkelijken. De stap om daadwerkelijk tot aanschaf van panelen over te gaan, geeft echter vaak veel vragen en dillema’s. Daarom is de Natuur en Milieufederatie Drenthe samen met de provincie en Drentse gemeenten gestart met de campagne ‘Zon zoekt Drent’. Onderdelen van de campagne zijn diverse bijeenkomsten waar de zonnekaart en de zonnelening worden toegelicht. Daarnaast komt er een online forum op www.zonzoektdrent.nl (online vanaf 1 maart) en zal elk (gemeentelijk) loket voorlichtingsmateriaal beschikbaar hebben om inwoners te helpen.

Meer informatie over de campagne Zon zoekt Drent.

Iedereen is welkom op de startbijeenkomst op 4 maart in De Tamboer vanaf 19.00 uur. Entree is gratis.