Bekijk ons Jaarverslag 2022

19 juni 2023

Bekijk ons Jaarverslag 2022

We kijken terug op een roerig jaar. De ene crisis leek de andere op te volgen in Nederland. Van de Groningse gascrisis, naar de stikstofcrisis en de oorlog in Oekraïne. Allemaal omstandigheden die ontzettend veel invloed hebben op de samenleving en daarmee ook op ons werk. Gelukkig kunnen we elke keer wel hoop putten uit allerlei lichtpunten. Je leest het in ons Jaarverslag 2022, dat deze week gepubliceerd is.

Bekijk hier ons jaarverslag

Lichtpunten

Niet alleen bestonden we als stichting Natuur en Milieufederaties 25 jaar in 2022, ook een groot aantal federaties vierden hun jubileum. En ook het vermelden waard: na 18 jaar blijkt de Nacht van de Nacht ineens heel actueel en werden zelfs op het Binnenhof de lichten gedoofd. We worden gezien op projecten zoals Plan Boom en Energietuinen. En er lijkt langzaamaan landelijk oog voor circulair in de regio te ontstaan.

“De aanhouder wint. Is het niet alles dan toch wel een deel. En zonder dat deel zou de wereld een stukje minder mooi zijn.”

Annie van de Pas

Actieve vrijwilligers

In 2022 kregen we te horen dat we ons werk voor de  participatiecoalitie samen met HIER, Energie Samen, Buurkracht en LSA bewoners. kunnen continueren. En we mochten rekenen op veel media-aandacht voor ons werk, zoals bij het project Energieboswachters waarbij bewoners getraind worden om grootschalige zonne- en windprojecten te beoordelen op natuurinclusiviteit. Een project dat ook aantoont hoe belangrijk en waardevol actieve vrijwilligers zijn.

We gaan onverminderd door

Ook de komende jaren blijven wij ons met alle collega’s onverminderd inzetten om onze doelen na te streven.

Bekijk ook de jaarverslagen van de individuele federaties