Ambitieuze en creatieve projectleider

21 februari 2014

Ambitieuze en creatieve projectleider

De Friese Milieu Federatie is op zoek naar een ambitieuze en creatieve projectleider (v/m) voor 32 uur per week.

Vanwege het vertrek van de huidige medewerker zoeken we een projectleider die een impuls gaat geven aan projecten die Fryslân de mooiste provincie van Nederland maken en houden. Geïnteresseerden kunnen zich melden tot en met 17 maart bij de Friese Milieu Federatie.

De Friese Milieu Federatie (FMF) werkt met hart en ziel aan een duurzaam Fryslân waarin een vitale natuur, een gezond milieu en een robuust landschap centraal staan. Samen met onze 38 aangesloten organisaties slaan we bruggen tussen overheden, bedrijven, maatschappelijke organisaties en burgers. Door middel van campagnes en projecten als ‘Big Jump‘, ‘Lichthinderaanpak Melkveestallen’, ‘Ontwikkelen Veenweidevisie‘ dragen we bij aan het mooi en schoon houden van Fryslân. Deze projecten maken onderdeel uit van het programma ‘Fryslân de moaiste’. Belangrijke ontwikkelingen waar wij mee te maken krijgen zijn het nieuwe Europese landbouwbeleid (GLB), Deltaprogramma Water en de implementatie Omgevingswet. De projectleider zal het voortouw nemen in de positionering van de Friese Milieu Federatie op dit werkterrein.

Wat ga je doen?

• De projectleider is één van de boegbeelden van de FMF. Hij/zij vertegenwoordigt en coördineert de inbreng van natuur en milieu in gebiedsprocessen
  • De projectleider geeft richting en sturing aan het programma ‘Fryslân de moaiste’
  • De projectleider geeft leiding aan grotere projecten en de bijbehorende projectteams en stemt af met bestuur en aangesloten organisaties van de FMF
  • De projectleider acquireert en ontwikkelt (vernieuwende) projecten en projectvoorstellen op het gebied van gebiedsprocessen, water en ruimtelijke ordening.

Wat breng je mee?

• Je hebt een sterke externe oriëntatie. Je bent een goede netwerker, bent communicatief sterk en bent sterk in onderhandelingsprocessen en hebt gevoel voor externe profilering. Je vindt het prettig om voor grote groepen mensen je verhaal te vertellen.
  • Je hebt een vernieuwende visie op het werkterrein, je bent in staat nieuwe ontwikkelingen te herkennen en deze te vertalen naar nieuwe concepten en een concrete (projectmatige)aanpak
  • Je bent in staat op een inspirerende wijze projectmedewerkers aan te sturen
  • Acquisitie, projectontwikkeling en projectmatig werken zijn voor jou een vanzelfsprekendheid
  • Je bent bekend met gebruik van nieuwe communicatieconcepten en het gebruik van social media. Twitteren en gebruik van facebook is voor jou logisch
  • Je hebt minimaal een op de functie gerichte HBO-opleiding en minimaal 10 jaar relevante werkervaring
  • Beheersing van de Friese taal en bekendheid met het Friese netwerk is een pre

Wat bieden wij?

Een baan voor 32 uur per week voor onbepaalde tijd. Een functie met veel verantwoordelijkheid, uitdaging en ontwikkelingsmogelijkheden. Een team van enthousiaste medewerkers. Arbeidsvoorwaarden zijn volgens de Cao Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening.

Praktische informatie

Meer informatie over de organisatie en de projecten is te vinden op deze website en via www.twitter.com/FrieseMilieuFed. Hans van der Werf (directeur) kan de functie verder toelichten. Hij is bereikbaar op telefoonnummer 058 – 2890303.

Je sollicitatiebrief en CV kun je tot en met 17 maart sturen naar:

Friese Milieu Federatie
T.a.v. Monique Kloppenburg-Antoine