16 juni: Cursus Wildlifecrime

24 mei 2018

16 juni: Cursus Wildlifecrime

Ook in Nederland komt wildlifecrime voor: het illegaal doden of vangen van wilde dieren of het opzettelijk verstoren of vernielen van hun leefgebied. Maar hoe herken je wildlifecrime? Veel mensen willen wel meewerken, maar het is niet eenvoudig om problemen te herkennen en te omschrijven. Daarom geeft de Gelderse Natuur en Milieufederatie (GNMF) op 16 juni een eendaagse cursus in Epe.

Vos, das en damherten
Het Meldpunt Natuurverstoring probeert een goed beeld te krijgen van de omvang en aard van het probleem en geeft meldingen door aan BOA’s (Buitengewoon opsporingsambtenaren). Duidelijke meldingen zijn daarbij van belang. Tijdens de cursusdag leer je aanwijzingen van wildlifecrime herkennen en hoe je een juiste melding kunt doen. Ondertussen steek je veel op over dieren als de vos, de das, de boom- en steenmarter, reeën en damherten en landschapsecologie. Kennis die je weer kunt gebruiken bij een excursie of andere natuuractiviteiten.

Praktisch
De GNMF organiseert deze cursus voor het derde jaar op rij samen met de Academie Politie, Dier en Milieu. De kosten voor de cursus zijn €30, inclusief koffie, thee, lunch en het (digitale) cursusboek. Voor GNMF-leden is er een speciale prijs.

Geïnteresseerd? Meld je vandaag nog aan via de website van de Gelderse Natuur en Milieufederatie!