Win de ‘Kringlogo-prijs’ voor hét circulaire bewonersinitiatief van jouw provincie

21 december 2022

Initiatiefnemers van Bokhashi ontvingen vorig jaar de prijs in Gelderland

Ken jij of ben jij betrokken bij een bewonersinitiatief dat actief is op het gebied van verminderen, hergebruik van materialen of recycling van spullen? Ding dan mee naar de Kringlogo-prijs; de prijs voor het bewonersinitiatief met de meest circulaire impact van jouw provincie. Het winnende initiatief ontvangt de wisselbokaal van resthout, een kleine geldprijs, provinciale en landelijke publiciteit en mag een jaar lang het speciaal ontworpen Kringlogo gebruiken in alle uitingen. Het nomineren van een initiatief kan t/m 13 januari 2023. De Natuur en Milieufederatie in jouw provincie reikt de prijs uit tijdens De Week van de Circulaire Economie van 6 t/m 11 februari 2023.

Ken jij duurzame bewonersinitiatieven die zich inzetten om grondstofgebruik te verminderen, en het verdienen om in het zonnetje gezet te worden? Je kunt ze nomineren door uiterlijk 13 januari contact op te nemen met het contactpersoon in jouw provincie. Denk bijvoorbeeld aan initiatieven die voedsel redden van de container, die blad en snoeisel uit de wijk verwerken tot mulchlaag voor in de buurtmoestuin of die kleding ruilen. Deze initiatieven hebben een positieve impact doordat ze verspilling tegengaan, zorgen voor hergebruik van spullen of materialen en inspirerend werken voor anderen.

Uitreiking tijdens De Week van de circulaire economie

De Natuur en Milieufederaties reiken de prijs uit tijdens de Week van de Circulaire Economie van 6 t/m 11 februari 2023, wanneer overal in Nederland te zien is hoe circulariteit in de praktijk werkt, om deelnemers te inspireren.

De meest circulaire burgerinitiatieven van vorig jaar

Van een biologische buurttuin tot een weggeefkast van verzorgingsartikelen voor minima. De Kringlogoprijs winnaar van vorig jaar liepen enorm uiteen. Maar ze hadden allemaal één ding met elkaar gemeen: allen droegen ze bij aan een Circulaire Samenleving waar grondstoffen zo goed mogelijk worden hergebruikt. Benieuwd naar de winnaars van vorig jaar?

Bekijk de winnaars

Wil je ondersteund worden bij het realiseren van een circulair initiatief, weten welke circulaire producten en diensten je bij jou in de buurt kunt vinden of je laten inspireren door aansprekende voorbeelden? Kijk dan eens op het Servicepunt Circulair!