Wie wordt de groenste ondernemer van Twente?!

7 februari 2017

Wie wordt de groenste ondernemer van Twente?!

Welke Twentse ondernemer onderneemt het groenst? De Twentsche Courant Tubantia organiseert samen met Natuur en Milieu Overijssel een wedstrijd voor duurzame ondernemers. De winnaar ontvangt op 20 april tijdens het Business Festival de Green Twente Award. Lees hier het artikel in Tubantia ”Op zoek naar nieuwe prikkels” (3 februari 2017).

Maar wat is duurzaam? En hoe voorkomen we dat er appels met peren worden vergeleken? Onder duurzaamheid verstaat de organisatie: Een integrale visie op ondernemerschap, waarbij het bedrijf waarde creëert op economisch, ecologisch en sociaal gebied. Dat kan bijvoorbeeld door investeringen in toekomstbestendigheid, de ontwikkeling van personeel, het verkleinen van de ecologische voetafdruk, het sluiten van materiële kringlopen en het bevorderen van natuurontwikkeling en bewustwording.

Een deskundige jury buigt zich over de aanmeldingen. Het zijn Olaf ter Haar (Kamer van Koophandel), Jeroen Orriëns (De Paauw Recycling), Alphons Wispels (Pure Energie), Theo de Bruijn (Saxion) en Matthijs Nijboer (Natuur en Milieu Overijssel). Zij komen met een shortlist van vijf genomineerden. Daaruit wordt op 20 april de winnaar van de Green Twente Award gekozen.

Ben je die ‘Twentse Duurzame Ondernemer’ die een goede kans maakt op de ‘Green Twente Award’? Schrijf je dan in via de onderstaande button. Aanmelden kan tot en met 19 maart a.s. via: https://www.deondernemer.nl/calendars/item/green-twente-award/ (zie button onderaan).