Wet Stikstof beschermt natuur onvoldoende

9 maart 2021

Wet Stikstof beschermt natuur onvoldoende

industrie natuur stikstof

Op 9 maart heeft de Eerste Kamer de Wet Stikstofreductie en Natuurverbetering aangenomen. Hoewel deze wet wel verbeterd is ten opzichte van het eerste voorstel van de Minister, is het onvoldoende om de natuur te beschermen. Niet voor niets adviseerde de Commissie Remkes veel drastischer maatregelen. De Natuur en Milieufederaties denken dan ook dat de wet juridisch niet houdbaar is.

Portefeuillehouder Femke Dingemans: “Wij gaan in de provincies met de uitwerkingen van de huidige wet aan de slag, maar zullen de wet kritisch aanvechten waar nodig om de wet beter te maken. Want uiteindelijk staan wij voor een duurzame landbouw, een mooi landschap en robuuste natuur. En daar hoort een wet bij, die deze doelen dichterbij brengt.”

Tags:

Neem contact op met