Maak natuur en milieu in Gelderland niet monddood

29 juni 2023

Maak natuur en milieu in Gelderland niet monddood

In Gelderland dreigt bezuiniging door de provincie voor de Gelderse federatie, Natuur en Milieu Gelderland. Daardoor komt deze federatie serieus in zwaar weer!

De Natuur en Milieufederaties vertegenwoordigen meer dan 1300 lokale groepen en organisaties, en duizenden vrijwilligers op het gebied van natuur, klimaat en energie en voedsel. We werken actief aan het oplossen van klimaat en natuurvraagstukken. Dat doen we door bruggen te bouwen, samen te werken en de kracht van de samenleving te benutten.

Actieve burgers

Natuur en Milieu Gelderland verenigt ruim 100 lokale organisaties en vele inwoners die zich inzetten voor natuur en milieu in Gelderland. Ze leveren constructieve bijdragen aan beleid, projecten en vele regionale samenwerkingen. De aangekondigde bezuinigingen doen afbreuk aan ondersteuning voor actieve burgers, aan bestaande netwerken en aan de kracht van de samenleving.

Laat je horen

Wil jij de Gelderse politiek oproepen niet te bezuinigen en ons werk ook in de toekomst mogelijk te maken? Laat je horen op de socials en onderschrijf de brief aan Provinciale Staten, zie hier een voorbeeldbrief.