In gesprek met de boer

4 oktober 2018

In gesprek met de boer

De Natuur en Milieufederatie Noord-Holland nodigt consumenten in oktober en november uit om aan te schuiven aan de boerentafel. Zes boeren in Noord-Holland uit verschillende sectoren openen de staldeuren om boeren en burgers bijeen te brengen en met elkaar in gesprek te laten gaan. De bezoekers gaan niet alleen genieten van de puur Noord-Hollandse producten, maar gaan ook in dialoog met de boer om mee te denken over het aantrekkelijker maken van natuurvriendelijke landbouwproducten.

Aan tafel

Steeds meer mensen willen seizoensgebonden, lokale en natuurvriendelijke producten. Aan de andere kant lopen boeren tegen de vraag op hoe zij hun product met bijbehorende verhaal aan de consument kunnen overbrengen. ‘Aan de Boerentafel’ maakt deze noodzakelijke verbinding tussen consument en de boer mogelijk. Door met elkaar in gesprek te gaan en te brainstormen ontstaan ideeën en goede voorbeelden om de afstand tussen beide partijen te verkleinen. Een startpunt om concepten te ontwikkelen die de vraag naar lokale en duurzaam geteelde producten uit Noord-Holland stimuleren.

Samenwerking

‘Aan de boerentafel’ is een initiatief van Natuur en Milieufederatie Noord-Holland in samenwerking met Groen Kapitaal van Provincie Noord-Holland en Noord-Hollandse boerenorganisaties.

Wilt u ook aanschuiven? Kijk dan op de website van Natuur en Milieufederatie Noord-Holland