Onze impact in vogelvlucht: Natuur en Milieufederaties presenteren Impactrapport 2022

1 mei 2023

Natuur en Milieufederaties presenteren Impactrapport 2022

Onze impact van 2022 in vogelvlucht

Impactrapport 2022 Natuur en Milieufederaties

Met trots presenteren wij het Impactrapport 2022 (in vernieuwde stijl!). Hierin laten wij zien welke impact wij met 12 Natuur en Milieufederaties afgelopen jaar hebben bereikt. Zo hadden we in 2022 onder andere 1.323 aangesloten lokale groepen en organisaties, hielpen we 462 maatschappelijke initiatieven opstarten, waren we bij 728 beleidsontwikkeltrajecten betrokken en gaven we 4.048 bedrijven advies over duurzame bedrijfsvoering. In het impactrapport is meer te lezen over onze activiteiten en de effecten daarvan binnen de programma’s Klimaat & Energie, Biodiversiteit en Circulaire Samenleving. Per programma worden er voorbeelden uit de provincies uitgelicht.

Milieufederaties positief beoordeeld door samenwerkingspartners

Bijzondere aandacht in het impactrapport is er dit keer voor de blik van buiten. Uit een enquête onder 65 relevante betrokkenen uit heel het land, kwam naar voren dat de milieufederaties initiatieven echt verder hebben gebracht. Het netwerk van deze betrokkenen is vergroot en de urgentie om zelf met duurzaamheid, natuur en circulair bezig te gaan is gegroeid. Volgens de samenwerkingspartners zijn de belangrijkste activiteiten van de NMF’s:

1. het verbinden van partijen met elkaar;
  2. lobby, agendering en/of beleidsbeïnvloeding;
  3. advisering over duurzame thema’s.

Bekijk hier het impactrapport 2022

Bekijk hier de facts en figures van 2022