De Friese Milieu Federatie (FMF) zoekt per direct een trekker Circulaire Economie

27 juni 2017

De FMF inspireert mensen, bedrijven en overheden in de transitie naar een duurzame samenleving en treedt op als aanjager en verbinder. Wij zoeken kansen, creëren mogelijkheden en stimuleren de uitvoering. Voor ons is circulaire economie een belangrijk thema, dat volop in ontwikkeling is. Wij willen werken aan een meer circulaire manier van wonen, werken en consumeren en stimuleren en betrekken inwoners, bedrijven en overheden bij deze transitie naar een duurzame samenleving. Circulaire economie zien wij vooral als een beweging waarbij wij proberen anderen te verleiden om mee te doen. Dit doen we in nauwe samenwerking met andere partners zoals de Vereniging Circulair Fryslân, onze aangesloten organisaties en onderwijs.

Functieomschrijving
Als trekker Circulaire Economie werk je namens de federatie in Fryslân aan het thema circulaire economie. Je rol is partijen te enthousiasmeren, voorbeelden voor het voetlicht te brengen en het creëren van een breed maatschappelijk draagvlak voor circulaire economie. Dit doe je op een creatieve en inspirerende wijze.

Je profiel
Je hebt een relevante opleiding op WO/HBO-niveau. Verder beschik je over de volgende kwaliteiten:

• Je hebt een duidelijke visie op het gebied van circulaire economie.
  • Je hebt een groen hart en wilt je graag inzetten voor een mooie en duurzame provincie.
  • Je bent bedreven in het acquireren, ontwikkelen en managen van projecten.
  • Je beschikt over aantoonbare werkervaring met de transitie naar een circulaire economie.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.
  • Je bent een netwerker, inspirator en verbinder.
  • Je bent daadkrachtig en initieert kansen.

Wij bieden

• een afwisselende functie voor 36 uur per week;
  • een dynamische organisatie waarin je met grote mate van zelfstandigheid kunt werken;
  • gemotiveerde werkomgeving, waarbij we vastberaden werken aan een mooie en duurzame provincie;
  • een tijdelijke aanstelling voor twaalf maanden met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd (afhankelijk van acquisitieresultaten en functioneren).

Contact
Neem voor meer informatie contact op met Hans van der Werf, directeur van de FMF, h.vander.werf@friesemilieufederatie.nl, 06-83488188.