De Natuur en Milieufederatie Samen voor mooie en duurzame provincies
Menu
CleanCampagne

CleanCampagne

Clean is een campagne die ondernemers in het MKB stimuleert te verduurzamen om zo het bedrijfsrendement te optimaliseren. Initiatiefnemers van de campagne zijn Energy Valley Topclub, SynerMediaGroep, Provincie Groningen, Gemeente Groningen en Natuur en Milieufederatie Groningen in samenwerking met het Energie Convenant Groningen en MKB Nederland Green Deal. Carlien Hoedemaker-Bos, beleidsmedewerker Klimaat en Energie bij de NMG, is projectleider van de campagne.

Samen duurzaam aan de Top

Sporters en ondernemers hebben veel gemeen: zij kennen het spel van winnen en verliezen, zijn ambitieus en gedreven en weten wat het is om door te zetten als het tegenzit. Samenwerken, combinaties maken en elkaar de bal toespelen is in het bedrijfsleven net zo belangrijk als in de sport.clean campagne

Tegen deze achtergrond wil Clean samenwerking tussen het MKB en de topclubs bewerkstelligen: hoe meer de ondernemer bespaart, hoe meer aandacht zijn bedrijf krijgt bij de topclubs. Dit kan variëren van naamsvermelding op de spelersshirts tot een interview in clubbladen. Daarnaast zorgen duurzame aanpassingen bij ondernemers ook nog eens voor een lagere energierekening. Dubbele winst dus voor de ondernemer!

Betekenis Clean

Clean staat voor het nieuwe groen: duurzaamheid en vooruitgang waarbij niets ingeleverd hoeft te worden op luxe en comfort.

Inspiratie, competitie en duurzaamheid

CleanCampagne richt zich niet alleen op de 1500 businesspartners van de vier grote sportclubs, maar daagt alle Groningse bedrijven uit om mee te doen. De deelnemende bedrijven aan Clean krijgen een eigen digitale community. Zo kunnen ondernemers ook onderling hun groene diensten en producten aanbieden. Zoals een winnende topclub sporters inspireert, zo hoopt Clean met zijn deelnemende bedrijven het MKB te inspireren om voor duurzaamheid te kiezen.

Daarnaast is er, net als in de sport, sprake van competitie waarbij gekeken wordt welke ondernemer het hoogst scoort op energiebesparing. Bovendien moet CleanCampagne nieuwe groene business opleveren, doordat deelnemende bedrijven gestimuleerd worden groene producten en diensten op te nemen binnen het totale dienst- of productportfolio.

Clean Campagne, een initiatief van Natuur en Milieufederatie Groningen, is inmiddels afgerond.

 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van één van de Natuur en Milieufederaties
Inschrijven
Volg ons via social media en praat mee in onze natuur- en milieudiscussies:
Nationale Postcode Loterij
CBF